הבעייתיות בתנאי הסף במכרז למינוי רו

הבעייתיות בתנאי הסף במכרז למינוי רו"ח ברשויות המקומיות

| 29.05.2019

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
חברות וחברים יקרים,

 
הנדון:  הבעייתיות בתנאי הסף במכרז למינוי רואי חשבון ברשויות המקומיות
 


לשכת רואי חשבון בישראל פועלת באופן שוטף וסדיר להסדרת תחום עיסוקם של רואי החשבון והשירותים הניתנים על-ידם לטובת המדינה והציבור בכללותו.
 
בימים אלה הובא לידיעתנו, כי במשרד הפנים הוקמה ועדה מיוחדת לשינוי הקריטריונים לעבודת הרשויות המקומיות עם משרדי רואי החשבון.

במסגרת זו, יש כוונה לרכז את המינויים לקבוצה מצומצמת של רואי חשבון שיפעלו ברשויות המקומיות, באופן שיביא לפגיעה חמורה במשרדים קטנים ובינוניים רבים בכל רחבי הארץ במרכז ובפריפריה. 

פניתי בנושא לשר הפנים, חה"כ אריה דרעי והדגשתי בפניו כי כוונת משרד הפנים ליצור תנאי סף חדשים, ביניהם דרישה למשרדים המעסיקים לפחות עשרה עובדים, תצמצם באופן ניכר את המינויים, תאפשר לכ-60 משרדים בלבד להתמודד במכרזים, ובכך תיגרם ריכוזיות בשוק העבודה של רואי החשבון ולהדרה של כ-200 משרדי רואי חשבון קטנים ובינוניים, מכל המגזרים ובכל רחבי הארץ, לרבות מהמגזר החרדי ומהמגזר הערבי, בו למעלה משבעים משרדים עוסקים כיום בביקורת והשקיעו מאמץ רב בהכשרה ורכישת ידע.

שינוי תנאי הסף, סותר את מדיניות הממשלה בסיוע לעסקים קטנים ובינוניים ומהווה פגיעה במשרדי ראיית חשבון, שחלקם הלא מבוטל נמצא ביישובי הפריפריה.

בפנייתי ציינתי עוד, כי כוונת המשרד מהווה שינוי מציאות הקיימת מאז שנת 1993, לפיה ניתנת הזדמנות גם למשרדים קטנים ובינוניים מכל הארץ, להתמודד במכרזים.
  
לשכת רואי חשבון בישראל מתנגדת בתוקף לכוונת משרד הפנים, בין היתר, מאחר ואנו מאמינים בחלוקה הוגנת בין כלל המשרדים, גדולים וקטנים כאחד, ומאחר והחלטה מעין זו תיצור עיוות ופגיעה במשרדי ראיית חשבון קטנים.  
לכן ביקשנו, להותיר את המצב השוויוני הקיים על כנו, ולאפשר לכלל המשרדים כולל הקטנים, להתמודד במכרז ובמקביל לבחון את העלאת שכר הטרחה השעתי.


עלה בידינו לתאם פגישה ליום 10.6.2019 עם מנכ"ל משרד הפנים, מר מרדכי כהן ועם חברי הוועדה. אני מזמינה את כל מי מחברי הלשכה שמעוניין לסייע בנושא בפעילותנו מול משרד הפנים - לפנות אלי ישירות במייל iriss@icpas.org.il  או
בנייד 050-9006010.